Jak vypadá digitalizovaný autoservis? ŠKODA Portablecam šetří zákazníkům čas i peníze za budoucí opravy.
ŠKODA Portablecam
Bez dlouhého vypisování
Nikdo nechce trávit hodiny v autoservisu. Ideálně přivézt, nechat opravit a odjet. Proto ve ŠKODA Auto hledali způsob, jak řidičům ještě zpříjemnit servis jejich vozů a celý proces urychlit. Kvůli některým opravám se klient musí do servisu vracet, aby si závadu prohlédl a případně souhlasil s jejím odstraněním. Jenže to zabírá čas, a to jak zákazníkův, tak servisního centra. Nejefektivnější řešení bylo nasnadě – rozšířit již existující aplikaci ŠKODA Portable Check-In.
Jen vyfotit a poslat
Tím se dostáváme k systému Portablecam, který pochází z naší dílny. Jeho cílem je umožnit rozšíření servisních zakázek při odhalení nové závady. Uvedeme příklad:
1.
Zákazník přijde do servisu s tím, že chce vyměnit brzdové destičky. Při opravě vozu dochází automaticky k jeho důkladné prohlídce.
2.
Tehdy si mechanik všimne dalších možných závad, například zvlněných brzdových kotoučů a poškozeného výfuku.
3.
Závady zdokumentuje fotografií, videem, popisem a navrhne cenovou nabídku případných oprav. Vše zadá do aplikace a odešle klientovi.
4.
Tomu přijde do mailové schránky upozornění. Přes odkaz se podívá na dokumentaci a může se rozmyslet, jestli chce zakázku rozšířit o servis nově objevených závad.
Pokud klient rozšíření jedné nebo více zakázek potvrdí, autoservis dostává notifikaci a může se pustit do práce. Pokud odmítne, dokončí se práce jen na původní zakázce. Kontrola vozu a upozornění přitom nijak neovlivňují původní cenu.
Výsledek pomáhá klientům i servisu
Backend doplňku Portablecam je postaven na .NET Framework 4.8 a frontend na React 16. Úspěšně jsme jej implementovali do již fungující aplikace ŠKODA Portable Check-In. Součástí dodávky tedy bylo i nové API rozhraní spojující nové prostředí s již existujícím softwarem, integrační a testovací scénáře a podrobná uživatelská dokumentace.
Výsledek
Aplikace má i administrační webovou část sloužící ke správě uživatelských dat, přiložených fotografií a videí. Dokumentace servisu se mažou automaticky po uplynutí dané časové lhůty. Urychleně je může vymazat administrátor – ať na přání dealera, nebo zákazníka. Kontroly a včasné opravy skrze rozšířené zakázky šetří zákazníkům nejen čas, který by museli trávit opětovnou návštěvou servisu, ale i možné větší poškození vozu nebo případnou nehodu způsobenou nepodchycenou závadou. Náklady na opravu by se tak mohly vyšplhat mnohonásobně výš, o možném ohrožení zdraví nemluvě. Samotný servis má k dispozici perfektní nástroj pro komunikaci s klientem a může si tak díky němu udržet hladší flow zakázek.