ŠKODA Portablecam thumbnail

ŠKODA Portablecam

Jak vypadá digitalizovaný autoservis? ŠKODA Portablecam šetří zákazníkům čas i peníze za budoucí opravy.

Realizace:

2020

 

Bez dlouhého vypisování

Nikdo nechce trávit hodiny v autoservisu. Ideálně přivézt, nechat opravit a odjet. Proto ve ŠKODA Auto hledali způsob, jak řidičům ještě zpříjemnit servis jejich vozů a celý proces urychlit. Kvůli některým opravám se klient musí do servisu vracet, aby si závadu prohlédl a případně souhlasil s jejím odstraněním. Jenže to zabírá čas, a to jak zákazníkův, tak servisního centra. Nejefektivnější řešení bylo nasnadě – rozšířit již existující aplikaci ŠKODA Portable Check-In.

 

Jen vyfotit a poslat

Tím se dostáváme k systému Portablecam, který pochází z naší dílny. Jeho cílem je umožnit rozšíření servisních zakázek při odhalení nové závady. Uvedeme příklad:

1.

Zákazník přijde do servisu s tím, že chce vyměnit brzdové destičky. Při opravě vozu dochází automaticky k jeho důkladné prohlídce.

2.

Tehdy si mechanik všimne dalších možných závad, například zvlněných brzdových kotoučů a poškozeného výfuku.

3.

Závady zdokumentuje fotografií, videem, popisem a navrhne cenovou nabídku případných oprav. Vše zadá do aplikace a odešle klientovi.

4.

Tomu přijde do mailové schránky upozornění. Přes odkaz se podívá na dokumentaci a může se rozmyslet, jestli chce zakázku rozšířit o servis nově objevených závad.

 

Pokud klient rozšíření jedné nebo více zakázek potvrdí, autoservis dostává notifikaci a může se pustit do práce. Pokud odmítne, dokončí se práce jen na původní zakázce. Kontrola vozu a upozornění přitom nijak neovlivňují původní cenu.

 

Výsledek pomáhá klientům i servisu

Backend doplňku Portablecam je postaven na .NET Framework 4.8 a frontend na React 16. Úspěšně jsme jej implementovali do již fungující aplikace ŠKODA Portable Check-In. Součástí dodávky tedy bylo i nové API rozhraní spojující nové prostředí s již existujícím softwarem, integrační a testovací scénáře a podrobná uživatelská dokumentace.

 

Výsledek

Aplikace má i administrační webovou část sloužící ke správě uživatelských dat, přiložených fotografií a videí. Dokumentace servisu se mažou automaticky po uplynutí dané časové lhůty. Urychleně je může vymazat administrátor – ať na přání dealera, nebo zákazníka. Kontroly a včasné opravy skrze rozšířené zakázky šetří zákazníkům nejen čas, který by museli trávit opětovnou návštěvou servisu, ale i možné větší poškození vozu nebo případnou nehodu způsobenou nepodchycenou závadou. Náklady na opravu by se tak mohly vyšplhat mnohonásobně výš, o možném ohrožení zdraví nemluvě. Samotný servis má k dispozici perfektní nástroj pro komunikaci s klientem a může si tak díky němu udržet hladší flow zakázek.