Krom dovozu až ke dveřím provozuje PPL více než 2000 odběrných míst - takzvaných Parcelshopů. Příjem, výdej a správa zásilek v nich stojí na řešení, které jsme pro PPL vyvinuli.
PPL Parcelshop
PPL CZ s.r.o.
2019 – 2020 a pokračuje
Stejně, ale přitom nově a moderněji
Parcelshopy fungovaly zhruba 3 roky s mobilní aplikací od DHL. Její životnost se ale začala blížit ke konci a bylo tak třeba začít hledat jiné řešení. Ideálně co nejpodobnější tomu původnímu, aby jej stávající zaměstnanci uvítali jako starého známého. Navíc s portálem, několika dalšími upgrady a samozřejmě postavené na co nejmodernějším technickém řešení.
Balíček funkcí
Aplikace
Celý proces je plně automatizovaný. Do PPL Parcelshopu je kurýrem přivezena zásilka s čárovým kódem, který zaměstnanec naskenuje. Aplikace ji tak zaeviduje jako přijatou. Zákazník dostane zprávu s PIN kódem, který sdělí při vyzvednutí. Zadáním PINu a opětovným oskenováním kódu se zásilka zaeviduje jako předaná. Vše je tak neustále evidováno v databázi a nemůže dojít k chybě. Celou aplikaci jsme se snažili vyvinout tak, aby ji uživatelé mohli používat stejným způsobem, jako tu předchozí.
Webový portál
Nový webový portál jsme pro PPL připravili s použitím frameworku “Fruits”, který jsme v eManu vyvinuli s pomocí technologie ReactJS. Skrze tento portál je možné spravovat PPL Parcelshopy, možné odstávky, kapacitu, fakturace a také platební terminály v oběhu.
Backend
Evidence skladů, zásilek a pokladen, faktury, transakční historie, uživatelské údaje… Tady to všechno je. Veškerá klíčová data, základ pro mobilní aplikaci i pozadí webového portálu. Stojí na MS-SQL, node.js a aplikačním frameworku NestJS.
Třešnička na dortu
Mimo zmíněné funkce portálu jsme do aplikace přidali možnost přijímání platebních karet a optimalizaci pro zařízení s čtečkou čárových kódů.