Kalkulačka úspor za energie: Spočítejte si, kolik ušetříte
Pražská plynárenská – Kalkulačka úspor
O zákazníkovi
Společnost Pražská plynárenská patří dlouhodobě mezi nejvýznamnější tuzemské dodavatele energií. Zásobuje bezmála 420 tisíc odběrných míst po celé České republice. Jedná se o stabilní, moderní a prosperující energetickou společnost, která je schopna pružně a rychle reagovat na měnící se požadavky zákazníků.
Zadání
Dostali jsme za úkol vytvořit webovou aplikaci produktové akviziční kalkulačky pro elektřinu a plyn, přes kterou si zákazník pohodlně spočítá, objedná nebo změní jakýkoliv produkt Pražské plynárenské. To vše bez nutnosti navštívit kamennou pobočku. Naším cílem bylo vyvinout univerzální řešení pro domácnosti, podnikatele i pro stávající klienty.
Výzvy
Jednalo se o náročné technologické řešení, které si od nás vyžádalo komplexní přístup a implementaci technologií systému SAP gateway přes protokol OData.
Museli jsme se poprat s rozsáhlou projektovou koordinací v rámci napojení na zákaznický portál.
Řešení
Kalkulačku úspor jsme vyvinuli jako efektivní akviziční nástroj, který na základě vstupních dat spočítá ceny všech nabízených produktů Pražské plynárenské.
Optimalizovali jsme UX/UI řešení a do jeho architektury jsme promítli naše zkušenosti z dříve realizovaných projektů podobného typu. Výsledkem je React aplikace, která komunikuje se zákaznickým self-care portálem a core systémem SAP.
Usnadnili jsme zákazníkům život několika praktickými vychytávkami. Data stávajících zákazníků jsou po přihlášení načítána z self-care aplikace a předvyplňují se do formulářů návrhů smluv. Úmorné datlování rodných a popisných čísel je minulostí.
Vše jsme realizovali s důrazem na efektivitu a osobní přístup, díky kterému se vztah klient – dodavatel proměnil ve vzájemné partnerství.
Výsledek
Vytvořili jsme aplikaci, která umožňuje Pražské plynárenské nabídnout on-line kalkulaci kompletního portfolia produktů pro elektřinu a plyn. Jedná se o pilotní projekt, kterým jsme pomohli Pražské plynárenské otevřít celé spektrum služeb směrem k mladším zákazníkům, zvyklým komunikovat převážně v on-line prostředí. Díky tomu se nám povedlo sjednotit nabídku produktů na pobočkách a na webu.