Případová studie

mojePPL

Odeslání, sledování a mapa výdejních míst - vše na jednom místě

KLIENT:
PPL CZ
KDY:
2020 AŽ 2024
ZADÁNÍ:
VÝVOJ MOBILNÍ APLIKACE MOJEPPL

O KLIENTOVI

Přepravce zásilek PPL CZ

Zadání klienta

Cílem projektu bylo poskytnout funkcionality, které jsou dostupné na webu společnosti PPL, koncovým uživatelům prostřednictvím mobilní aplikace a rozšířit je o další služby, jako je například hodnocení doručení. Mobilní aplikace by se měla stát jedním z klíčových komunikačních kanálů se zákazníky.

„Obstarání všech záležitostí prostřednictvím několika kliknutí, na jakémkoliv místě.“

Proč si v PPL vybrali eMan?

Jaké výzvy na nás čekaly?

Aplikace od a do Z

Jak probíhal proces vývoje

S vývojem aplikace jsme začali v dubnu 2022. Na začátku probíhala analytická a design fáze, která trvala pouhé dva měsíce. Práce pokračovaly samotným vývojem aplikace. Na začátku prosince 2022 už byla verze 1.0 k dispozici ke stažení na App Store a Google Play.

Mobilní aplikaci jsme vyvíjeli pomocí technologie Kotlin Multiplatform, což znamená, že velká část vývoje probíhala pouze v jedné technologii, v tomto případě Android, a ta druhá iOS je upozaděná a její část zabrala pouze menší část vývoje.

V eManu věříme, že multiplatformní technologie jsou směr, kterým se budou mobilní aplikace dále ubírat. Technologie přináší benefity zejména díky společnému jádru pro Android i iOS a nemusí se tak “společná logika” vyvíjet na obou platformách

…komentuje David Nidl, projektový manažer ve společnosti eMan.

Co všechno aplikace umí

Mobilní aplikace mojePPL umožňuje sledovat doručované a podané zásilky. Zákazník má neustálý přehled o tom, kde se jeho zásilka nachází, a nemusí tak ztrácet čas pročítáním e-mailů. Zároveň je v aplikaci i mapa výdejních míst PPL a dokáže zákazníky přesně navigovat na konkrétní místo prostřednictvím integrovaných map. V neposlední řadě může zákazník posílat balíky bez nutnosti tisku etikety. A pro rychlejší odbavení při odesílání zásilky si uživatelé mohou uložit své oblíbené kontakty do adresáře. V aplikaci najdete také platbu dobírky a měření zásilky pomocí AR.

Co s aplikací zákazníci získají?

„Neustálý a dokonalý přehled o všem, co o zásilkách potřebujete vědět.“

Klíčové bylo, aby byla aplikace intuitivní a snadno se ovládala. Posílání balíků není záležitostí jen mobilních geeků, ale široké veřejnosti. V současnosti zákazníci jednoduše v mobilní aplikaci obstarají vše, co potřebují, a to jak na zařízeních s Androidem, tak na iPhonech. Registrace a přihlášení do aplikace probíhá na základě zadané e-mailové adresy, po jejímž ověření se automaticky spárují veškeré aktuální příchozí i odeslané zásilky.

Během pár klepnutí je možné zjistit, kde se balíček nachází, ověřit cenu za dopravu, zkontrolovat otevírací dobu výdejního místa nebo zobrazit PIN pro převzetí. Kromě toho je možné s pomocí aplikace zásilku vrátit, změnit místo nebo čas doručení, například ji přesměrovat z domácí či pracovní adresy do jednoho z PPL Parcelshopů, PPL Parcelboxů či boxů třetích stran. Aplikace navíc disponuje průběžnými notifikacemi, díky kterým mají uživatelé vždy aktuální informace o pohybu svých zásilek.

Vše na jednom místě

Aplikace mojePPL přináší také benefity pro zákazníky využívající službu „Balík pro tebe“, prostřednictvím které mohou zasílat balíky až do hmotnosti 31,5 kilogramů. Ti si mohou v aplikaci snadno zobrazit všechna výdejní místa a najít to nejbližší a nejvhodnější. Nově už není nutné tisknout etiketu. Potřebné údaje lze zadat přímo v aplikaci. Zásilku pak stačí zanést do nejbližšího PPL Parcelshopu či PPL Parcelboxu, nebo jednoduše zavolat řidiče, který pro ni zajede na určenou adresu.

Platbu za odeslání zásilky či dobírku je možné uhradit platební kartou, Apple Pay či Google Pay přímo v mobilní aplikaci. V aplikaci mojePPL si navíc zákazníci mohou uložit své oblíbené kontakty, na které posílají zásilky často.

„Aplikace si mezi uživateli získává čím dál větší popularitu.“

Co říká klient

Digitalizace se v PPL neustále posouvá. Zákazníci dnes vyžadují maximální míru pohodlí, flexibility i úspory času, a to vše jim nová aplikace přináší,“ říká Milan Loidl, ředitel marketingu a business development PPL CZ. (zdroj: mediaguru.cz)

Co udĚLÁME PRO VÁS?

Zaujal vás projekt, který jsme realizovali pro PPL? Chcete si popovídat o tom, co můžeme udělat pro vás? Ozvěte se!